Advisoryboard

Ett forum för dig som vill veta mer om advisoryboards

Markus Abrahamsson

Tillväxtstrateg & entreprenör

Tarja Kälvelid

Tillväxtcoach & entreprenör

Åsa Carlberg

Organisation & Affärsutveckling

Om Advisoryboards.se

Advisoryboards.se är ett forum där vi samlar både information och expertis kring ämnet advisoryboard. Här finner ni kunskap, artiklar, tips och vägledning för hur man sätter ihop ett bra team av rådgivare . På sidan kan ni även komma i kontakt med experter inom en rad olika områden.

Markus Abrahamsson

Tillväxtstrateg & entreprenör

Grundare till Advisoryboards.se med stor passion för tillväxt och entreprenörskap.  Strateg, utbildare och coach som hjälper företag att skala upp eller öka lönsamhet. Driver ett flertal bolag, sitter i flera styrelser och advisoryboards och är bland annat grundare och ägare till den digital tillväxtbyrån MAB Advisory.

Tarja Kälvelid

Tillväxtcoach & entreprenör

Medgrundare till Advisoryboards.se med stort engagemang i startups och scaleups med tillväxtambitioner. Finansiell rådgivare, styrelseledamot och coach som hjälper företag till en stabil tillväxtresa. Är investerare, arbetar i styrelser och advisoryboards och är ägare till Kälvelid Consulting AB.

Månadens artikel

Skala upp din verksamhet med Advisoryboards

Advisoryboards kan vara oerhört värdefullt för ett företag som planerar att skala upp sin verksamhet.  Vi visar här några sätt där Advisoryboards verkligen kan göra skillnad: 

  • Affärsstrategi och planering: Advisory Board kan hjälpa till att utveckla och finslipa företagets affärsstrategi för att säkerställa att den är skalbar och anpassad till tillväxtmålen.
  • Nätverkskontakter och resurser: Medlemmarna i Advisory Boardet kan använda sina befintliga nätverk för att öppna dörrar och skapa möjligheter för företaget att växa. De kan också bidra med tillgång till resurser, partners och kontakter som kan vara avgörande för skalning.
  • Marknadsutvidgning och nya segment: Advisory Boardet kan erbjuda insikter om nya marknader, kundsegment och geografiska områden som företaget kan utforska för att öka sin närvaro och omsättning. 

Tarja Kälvelid

Tillväxtcoach, entreprenör